BALLA IVÁN: MOST A VÍZELVEZETÉSSEL KELLENE KEZDENI AZ ÉPÍTÉST Csatornákat vág ketté az új M43-as Makó - Fontos belvízelvezető és öntözőrendszereket fog kettévágni az M43-as újabb szakasza. Az átvezetéseket megtervezték, de korábban nem minden valósult meg papír szerint, amiből botrány lett. A vízgazdálkodási társulat azt javasolja, a tavasszal induló nagyberuházás az átereszek megépítésével kezdődjön. Az M43-as korábbi szakaszának építésekor is lefolyástalan területek keletkeztek a sztráda mellett egyes vízművek hiánya miatt. Archív fotó: Karnok Csaba – Bízunk abban, hogy az építkezés az engedélynek megfelelően zajlik le – mondta érdeklődésünkre Balla Iván, a Tisza–Marosszögi Vízgazdálkodási Társulat igazgatója. – Ez az autópálya-szakasz is fontos csatornákat keresztez, valamint drénmezőt. Ezeket az átvezetéseket még időben, megnyugtató módon rendezni kell. Ezért mi arra biztatjuk a kivitelezőt, hogy a saját érdekében is először ezeket a vízműveket készítse el, mert nemcsak a földtulajdonosok járhatnak rosszul egy-egy nagyobb eső után, hanem a kivitelezés is megrekedhet. Erre az eddigi információk szerint jóval nagyobb az esély, mint a korábbi szakasznál, és ezzel a beruházó is tisztában van. A NIF e hónap elején a Figyelő kérdésére azt válaszolta, azért kerül 23,1 kilométeres sztrádaszakasz 40 milliárd forintba – a korábbi részre kilométerenként 1,1 milliárd jutott –, mert itt az altalaj építésre alkalmatlan. Annak érdekében, hogy az utat ne veszélyeztesse a belvíz, és minél tartósabb legyen, töltésalapozást kell végezni, és a „talajstabilizáló anyag" több milliárd forintba kerül. A beruházás márciusban kezdődik.
|